Sunday, October 10, 2010

I LOVE YOU

Woooish... lama benar i didn't update my blog. Sejak pregnant number 2 ni, sifat malas ku meluap-luap ha...

Post kali ni, ku update sumer dlm 1 ok... malas nk wat banyak2 entry. Letih den... sumer citer ku akan pendekkan. Kalu tak pendek, ia akan jadik panjang lar...

PUASA MONTH
I was 5 months pregnant masa puasa month hari tu (1st day Ramadhan - September 9th, 2010). Managed to puasa, tapi ada skip about 5 days. Itupun sebab tak tahan tengok kuih denmark, ku batalkan ajer puasa ku.....

RAYA
This year, raya was great. No one masuk spital, no one jatuh sakit. Some relatives came over to mum's house. 2nd day raya, we all went to visit Sekinchan. The food was marvellous (maksu masak Nasi Tomato), malam pulak diorang sumer main bunga api 22 das. Rasa mcm kt KLCC jer... Mikail jadik 'jakun' sekejap sebab dia tak penah tengok orang main bunga api roket. He always cover the ears, takut katanya! One thing for sure, Kyle jadik rebutan anak2 gadis kampung (his cousins)... 2 orang (anak Fara and anak ila) berebut2 nk ngorat Kyle. Yang kesian nyer, Kyle cakap omputih ngan the 2 girls, and the girls boleh cakap kt mak diorang "APA YANG MIKAIL CAKAP MERAPU TU MAK?".... kelakar kelakar...

OPEN HOUSE
Ada la beberapa jemputan tapi 1 jer yang sempat pegi. Sebab ada tu jemputan bertindih2.... mcm mana nak pegi? Ya tak?

PREGNANCY
Adehhh.... kali ni nyer pregnancy totally different from the 1st one. I did my 2nd scan at 29 weeks (just a few days ago), and the doc CONFIRMED its a girl. Masa lepas raya haritu, rashes naik kt leher. Jadik mcm ringworm. Gatal nyer ya amat. Mcm2 krim dh taruk tapi makin merebak. Memula sikit jer naik bintat2, pastu, the whole front neck merah2 sampai collar bone. After a few weeks, hilang camtu jer. Ok lar... Lepas tu, naik rashes kt celah va-jay-jay pulak. Ni lagi siksa. I thought it's not normal. Kena infection ke, rupanya after GOOGLE, memang ada pregnant women kena itchy kt va-jay-jay. Punya la panas and terbakar. Nak jalan susah. Nak kencing susah. Kena air sakit. It lasted for 4 days. Ubat nyer, mesti sentiasa kering 'the part'. Nangis2 aku tahan sakit. Bedak jadik teman baik ku. Alhamdulillah, lepas masuk hari ke-5 dah takde gatal2 lagik. Habis sindrom gatal2, masuk plak muntah2 nyer sindrom. Adehhh.... Betul2 menguji aku kali ni. Dah lar muntah, masuk pulak migrain. Pastu bila checkup monthly kt klinik, kata sugar dlm blood ku tinggi (this tests results after drinking one whole glass of glucose water!) and my hemoglobin is low (tak cukup iron). Adoimak.... dah kena diet. Masalah nyer, normal days aku check sugar (pinjam daddy ku punya check sugar!) takde sampai 6.0. Ntah lar clinic, ko memang saje nak nyusahkan aku. Follow jer la. Ikutkan hari2 aku jarang makan nasik melampau2. I love to eat veggie. Drank AIR KOSONG ajer. Jumpa dietician, dia pun heran naper sugar aku naik kalau aku nyer diet ok. I told her, since my mom dah kena insulin, and dad's kaki kena potong, dah tentu aku ni takut akan ada diabetis and dah sah2 aku akan jaga my pemakanan. Tak pasal2 nnti aku terfollow mcm parents aku, baru padan muka aku! Dietician tu siap tanya la aku, lepas makan nasik aku minum air apa? Aku ckp, air kosong jer, sebab aku ni memang tak suker air manis2. Pantang! Lagi la dia heran! Hmmm.... nak kata lantak, tak boleh. Aku risau gak takut nnti baby ku kena effect apa2. So skg ni aku berdiet ler... Craving2 tu jangan cakap la... macam2 ngidam ni.

WEDDINGS
I've 3 weddings to attend. 17th October 2010 in Melaka, 24th October 2010 in Bkt Jelutong Shah Alam and 6th November 2010 in Grand Blue Wave Hotel Shah Alam. Sumer kazen nyer wedding. Masalah now, kasut aku dah beli. Tapi since pregnant now, baju apa aku nk pakai gi wedding ni yek? Adehhh.... masalah gak tu.

*taking a break - pillow fight jap ngan kyle*

DUIT TANAH
My mother-in-law in the Philippines baru dapat habuan besar selling parts of her tanah. So 10 anak2 dia sumer dapat habuan sorang sikit. My MIL actually bribing anak dia (my hubby) suh balik Pinas baru boleh dapat itu duit. Tapi pasal keje and masa tak mengizinkan, my hubby tak jadik balik. Instead they send the money to KUL. Dapat duit tu, hubby bought me Panasonic Viera LCD 37" TV. Tapi anak aku asyik tengok CARTOOONNNNN ajer... Tak kasik chance langsung nk tengok channel lain. Time aku tengok TV bila malam jer when Kyle dah tido. Itupun kekadang channel Astro mcm hampeh bila time aku tengok TV. This coming November, hubby and son will still be going back to Philippines. Again MIL sponsor duit tambang balik kampung. 7 November 2010 is my Father-In-Law 1 Year DEATH ANNIVERSARY. Lagipun ada urusan wasiat from my MIL. Rumah tu akan ditaruk nama James. Itupun laki aku dh risau kemain, sebab abang2 dia dah bergadoh2 dah berebut itu rumah. Aku hengat nak follow balik Pinas gak, tapi memandangkan aku ni dah nk masuk 8 bulan, kensel jer la... Kang terberanak kt Pilipin kang, habih jadik paspot hijau anak pompuan aku nih. Tak sanggup....

BARANG FOR NEWBORN
Belum prepare apa2 pun lagi. Adik aku kata tak yah beli pape, sebab Adli nyer barang still banyak lagi yang tak guna.

GAMBAR2 TERBARU
Aku dah takde camera. Dah jual kt adikku. Lagipun laki ku nyer camera phone cun... Kalu nk tengok gak gambar2 terbaru ku, gi tengok kt Facebook account ku!

MASA TERLUANG
Aku selalu ada di rumah dan online kt Facebook jer. Hehehe...

Apa lagi yek?
Owh... harini tarikh 10.10.10. Aku heran apa yang keramat sgt date ni. Pada sesapa yg kahwin, beranak, sambut birthday, bergaduh, bercerai hari ni, aku tak kesah.... HAHAHAHA...


JUST A THOUGHT
Malas nk masak harini.

DAILY DOSE MUSIC FEED
Just A Dream - Nelly

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails