Saturday, October 30, 2010

Go Uniqlo

Have u heard of UNIQLO? I've never heard of it until all the twitterettes kecoh2 kt twitter about the new opening outlet at FAHRENHEIT 88 (formerly known as KL PLAZA) on the 4th of November 2010 in Kuala Lumpur.

So to find out, i googled and found Uniqlo website and they have a game where u just enter your starting address and follow the trail to Kuala Lumpur outlet and you might win a RM20 voucher.

i've tried to enter from Vancouver expecting the trail is long,
and banyak baju that i can pick up,
tapi i was wrong,
3 helai baju jer ada along the trail and no prize! :(
So, i try again and put from Morocco,
so come out 7 baju along the trail!

on the 1st t-shirt (from upper left) i clicked,
i didn't win anything.
2nd pants i clicked,
pun takde hapa.
the 2nd pants i clicked, came out gambar di atas nih...
skinny corduroy RM129.90 babe...
kalau i menang RM20 voucher,
boleh beli dgn harga RM109.90!

And then i clicked on the 3rd pants,
and here's what came out on my screen...
YEYHAY...
I've won RM20 voucher from Uniqlo.
Senang ajer...
Terus click kt email (for 1st timer, u have to sign up),
pop out the voucher dah!
This is my 2nd voucher.
Yesterday i played, dah menang gak!
Ngeeeee..


Korang dapat coba 3 kali ajer, tapi kalau korang menang 1 voucher, korang share kt Facebook, Uniqlo tambah lagi 1 try. Tapi boleh dikatakan GUARANTEE lar dalam 3 kali COBAAN tu, sekali sure TERLEKAT nyer lar!

ini voucher yg i got!!
yippeeee...

Bukan itu saje, kalau korang yang fanatic ngan Uniqlo (yang tak fanatic pun boleh join gak), korang pegi la beratur sebelum masa opening dia nanti kul 11pagi, 4 November 2010. 500 orang pertama yang beratur boleh dapat CHANCE to menang *All‐Expense‐Paid trips to Tokyo for two persons bebeh! Tapi bukan untuk 500 orang. Dia bagi utk 5 ORANG aje. Mak ngandong 33 minggu time tu, so i rasa i'll skip la nk beratur panjang2 gitu pukul 11 pagi! Mak tak sanggup, takut kaki mak bengkak lagi jer nanti!

*Subject to terms and conditions

Tapi jangan khuatir bagi mereka yang terlepas 500 orang pertama tuh, sebab Uniqlo memang baik hati nyer, they bagi 1000 orang pertama yang beratur akan dapat free UNIQLO original tote bag.

Tapi kalau korang TAK BERATUR GAK, bukan 1st 500 people, or 1st 1000 people, korang still can get the free UNIQLO original tote bag. Dengan syarat korang kena membeli-belah barang UNIQLO above RM200 in a single receipt dalam masa first four days of the opening (4 to 7 November 2010) and while stocks last.

And ada lagi... korang boleh gak anticipate an incredibly low introductory price for the following items, only available while stocks last:

1) UNIQLO’s graphic T‐Shirt collection, UT for only RM29.90 (usual price ‐ RM59.90)

2) UNIQLO’s high‐quality jeans collection, UJ for only RM49.90 (usual price ‐ RM99.90)


3) UNIQLO’s Autumn/Winter 2010 Fleece jackets for only RM49.90 (usual price ‐ RM79.90)


Dah dah, mak dah penat membebel nih pomot Uniqlo. Korang dah try main game dia belum? BELUM? Nah click link nih to start winning RM20 voucher!!!

http://www.go-uniqlo.com/

And if you're on FACEBOOK (who doesn't?), go and LIKE their page to get updates!

Friday, October 29, 2010

the movie RED


I've just finished watching the movie... kat rumah.

Citer dia memang BEST. Walaupun di awal citer tu aku kena layan anak ku nyer imaginasi bermain dengan toys dia (sampaikan dia heran bila aku agree to play with him), dengan tangan bz bermain toys, tetapi mata dan tinga ku tetap di skrin tv (itu namanya multi-tasking)!

Cerita dia, biasa lar, kisah CIA, Vice President US, and FBI and girlfren. Tapi wa salute bila hero nyer Bruce Willis masih mantap dan meletop berlakon citer action. Paling best wa suker tengok Helen Mirren!!! Dasat tul...Klah klah klah (sebutan CLASS bagi orang orang kelantan)!

Kat Mesia nih, kalau pelakon dh tua, ko dok diam berlakon jadik atok & nenek jer lar... ;D

Kalau nk tau lebih lanjut tentang cerita RED, pergi lar ke pawagam berhampiran anda dan nonton ngan segera sebelum dia dah tak tayang lagi nanti!!!



JUST A THOUGHT
Tak sabar nunggu citer HP7

Friday, October 22, 2010

Follow me on twitter

I did cancelled my account on twitter before, because i find it kinda lame when i can only access twitter from my lappy (yes u can access from ur smartphone, but my phone is not smart enuff last time until recently!)

But with the NEW TWITTER.COM, i can even tweet using SMS, if you are using Maxis line. That makes me sign up again to join twitter.

*tweeting using Maxis SMS is free for the first week. Followed by RM1 per week charges!

I just signed up last night. And now i'm busy following/stalking/looking for people to follow. After 12 hours, i've followed 54 people.... and only 2 people followed me back... ngeeee...

If you wanna be my stalker, then follow me at www.twitter.com/heartohunter

THANKS in advance!

Thursday, October 21, 2010

I don't wanna win Blackberry Torch 9800 - AS IF!!! OF COURSE I WANT!!!

Owh boy owh boy, just about i was thinking of getting a blackberry smartphone for myself, Nuffnang is so generous to give away 2 units to 2 lucky nuffnangers every week from 18 October - 28 October 2010! (and usually the lucky ones are always the same people.... sigh!!!)

I don't know what's the hype of using a blackberry, but of course i would love to get one Blackberry Torch 9800 from nuffnang (if ever i'm lucky, mabee i should change my name to LUCKY)!!! 

Thought of getting just the normal Blackberry curve but when Blackberry came out with a latest unit that has both touch screen and BB keyboard, of course i want it, but it's too expensive, me being pregnant and not working, i totally can't afford it (*praying hard that i will win 1 unit this week!*) PLEASEEEEEE. 

The Celcom BlackBerry Torch 9800 also comes with a 5 MP camera, 8 GB memory expandable with a micro SD card, and integrated social feeds, so i will never miss out on a single tweet or Facebook update, suitable for FB and twitter freaks like me. Don’t forget the push email and instant messaging capabilities BlackBerries have always been known for! It also feature faster, richer browsing. For those who love to multi-tasks by managing multiple open websites with tabbed browsing as well as bookmark all your favourite sites with branded icons or customizable names right from the home screen.

Not all Blackberries are the same though – Celcom Blackberry gives you the best deals in town and the widest coverage wherever you go! With that, introducing the Celcom Exec 50 plan, where you can get connected with Celcom from as low as only RM50 a month! Check out some of the benefits you’ll get with the plan:
- 15 sen call rate to any number. Nothing complicated; just a simple rate to all numbers
- Automatic discounts every month.
- Talk more, save more. The more you use, the more discounts of up to 30% every month
- Low monthly commitment of only RM50.
- FREE Celcom Broadband Basic Plan for 1 month with speeds of up to 384 Kbps


What's more, be among the first few to pre-register and purchase the new BlackBerry® Torch™9800 here to enjoy:

For the 1st 100 customers get
• FREE Jabra Bluetooth Headset Jabra Cliper (worth RM125)
• FREE 8GB Micro SD Card (worth RM68)
• FREE Energizer Portable (worth RM58)

Next 1,000 customers get
• FREE limited edition BlackBerry Torch Battery Door

Only with CELCOM!



Tuesday, October 12, 2010

REFRESH YOUR GEAR

Bukan gear kereta or sup gear box ya.

Ini gear adalah kasut sukan ataupun sports shoes.

Aku rasa setiap sorang mesti ada at least sepasang sport shoes. Kalau takde tu, korang pi la kebas sesapa nyer kasut sukan yang dah buruk2 tu. Sebab entry post ku kali ni memang korang perlu ada used unwanted smelly sports shoes (kasut jer tau, stokin tak include).

Al-kisahnya begini....

Adidas sekarang tengah buat program penukaran kasut sukan lama busuk korang tu. Bila korang bawak gi kedai Adidas (jangan bawak kedai kasut Vincci pulak!), korang kasik kasut sukan busuk lama tu, korang dapat up to RM80 discount dengan syarat korang BELI a pair of sports shoes from ADIDAS. Bukan dapat cash ya!

Jadik bagi mereka yang nak upgrade or nak segarkan kasut sukan korang yang lama tu, pegi la kedai Adidas berdekatan ngan anda sekarang!

Kalau tak caya citer aku nih, korang click link kat bawah to find out more!

Sunday, October 10, 2010

FACE LOTION (Miracle Water)

I will talk about a good miracle water... setanding ngan 1 brand yang mahal nak mam**s and konon nyer memang 100% pitera lar, apa lar, tapi sales girl nyer sumer hampeh!

Sebelum aku cerita dengan lebih lanjut tentang miracle water yang aku guna ni, aku nak cerita pengalaman ku berhadapan dengan salesgirl yang jual miracle water yang mahal tu.

Selalunya kalau aku gi shopping, memang jangan harap lar korang boleh tengok aku dress gila vavi vogue tak hengat, sebab aku ni suker natural beauty. Maknanya muka ku tak taruk makeup hapa pun, kekadang kalu rajin aku tempek jer baby powder anak aku.

Dressing pulak jangan cakap lar. Adik aku selalu cakap, "dressing ngan muka 'tak-bole-blah'." Walaupun aku tak paham apa statement dia tu, tapi aku tak kesah. Yang penting aku happy.

Lagi satu, handbag yang aku bawak pulak bukannya yang gah-branded-riban-riban nyer handbag. Kekadang aku bawak shopping bag aku beli RM5 kat DAISO jer. Alaaaa... yang plastic canvas bila jalan bergesel2 bunyinya tu. Kalau aku nk bergaya sikit, aku bawak lar handbag imitation Ed Hardy aku tu, itu pun sebab handbag tu besar, bila sopping aku ni suker sumbat dlm handbag jer, takyah bagi plastic, PLASTIC TAK BOLEH RECYCLE!

So.... dari description aku di atas, mesti korang boleh bayangkan camner aku nyer rupa. Kiranya kalu aku masuk butik LV, dah sah2 aku kena halau kuar, dia hengat aku peminta sedekah! Kui kui kui....

Berbalik pada cerita miracle water, aku nyer member sekolah salah sorang ni penah lar hampir meracau maner nak cekau duit beli miracle water yang mahal itu. Aku pun musykil, apa yang bagus sgt. So, dengan confidentnya, aku carik kaunter SK-II.... masa tu di Sogo. Aku hengat lagi, salesgirl dia 3 orang. 3-3 takde wat pape pun masa tu (perlu diingat aku ni suker berjalan di mall bila orang lain sumer bekerja seperti contoh, hari Isnin pagi atau Khamis sebelum tengahari!)

Sampai kt kaunter SK-II, aku pun tanya lar salah sorang budak pompuan yang takde wat pape tu tentang Miracle Water. Dia boleh point out ajer di mana letaknya product tu. Aku pung terkial2 lar mencari apa benda pun aku tak tau. Yang aku remember remember forget, muka artist2 cun dlm iklan promote SK-II, jadik aku pun meragau lar carik apa yang aku sendiri pun tak tau!!!

Bila agak2 aku betul sampai kt Miracle Water tu nyer counter, in the end, aku belek2, still tak tau apa nak buat, nak tanya or nak blah ajer, sebab tak dilayan. Agaknya salah sorang salesgirl tu perasan aku tercengang2, dia pun datang seperti tak berselera nak melayan aku! Aku pun nampak riak wajahnya, tanya baper hengget, dia bgtau harga tapi dlm hati dia mesti sumpah seranah aku ni tanya harga macam mampu beli (eh, mampu lar aku beli, ko hengat aku takde duit ke kalau aku dressing-tak-bole-blah?).

Aku ni pulak, biasa lar, kalu ko judge aku daripada cara aku dressing mcm tak mampu nak beli (jangan cakap beli lar, aku rasa diorang tu bengang aku 'bertanya' pasal product mahal tu), aku pun blah ajer lar, and nekad takmo gi situ dah....

Di lain citer pulak, selepas aku tak success dpt info about the miracle water kt Sogo, aku gi counter SK-II di Jusco pulak (ini terjadi hari yang lain lar ya)...

Nak dipendekkan citer, incident yang sama berlaku lagi. Kesiannnn kt aku. Sampai sekarang aku tak tau berapa harga SK-II Facial Treatment Essence or so-called Miracle Water itu! Pfffftttt...

After a while, came out Hada Labo pulak. I found out about it on FB, after being suggested by my big sista. Sent out my details to Hada Labo, they sent me a sample of the face lotion, i tried and very happy after 1 week using it.

Was so excited to look for it, tapi hampeh tak jumpa. Memang lar tak jumpa kalau aku pi carik kat Watson's tapi sebenarnya benda tu dijual di Guardian.... LOL.... *slapself*

Sebab aku mencarik tak jumpa, adik aku ni yang bijak pandai teringat kedai DAISO. Alaaaaa... kedai JEPUN yang barang2 nyer RM5 tu.

Dia round round kt Daiso The Curve, terjumpa lar FACIAL LOTION.

Dia beli 1 botol and terus datang rumah aku. Dengan baik hatinya, dia bagi aku botol itu. Suh aku coba (mentang2 ler benda tu 5 hengget ajer!)

ini ler rupa botol face lotion itu.

depan belakang tulis Jepun, tapi on the shelves tu ada tulis Face Lotion.

Milky type white colour is the one i got.

But when applying to skin, it'll become watery and clear.

After application, the pores all closed and very moist.
Become very smooth!

Right hand with no face lotion!

Warning - memula pakai this lotion, u don't noticed so much the smell. After a while, u'll noticed the smell macam TAPAI.

Actually susah nak differentiate my normal skin face ni after using it, tapi one thing i noticed, my skin become SUPPLE and FLAWLESS and BOUNCY gitu *toing*

Now my whole family are using it. Yang paling obvious can see the difference is my big sista cos her face is so dry plus wrinkles and looks unhealthy. After using this lotion for 1 week, her skin almost look like mine sudah....

Where to get - DAISO outlets
Price - RM5 for 200ml bottle.


*next entry - will talk about my new hair extension!

JUST A THOUGHT
Call me cheap skate - NOT.
The salesgirls are the ones yang takmo sell to me!!

QUOTE OF THE DAY
Don't judge me by the handbag i'm carrying - Nina Skutik

I LOVE YOU

Woooish... lama benar i didn't update my blog. Sejak pregnant number 2 ni, sifat malas ku meluap-luap ha...

Post kali ni, ku update sumer dlm 1 ok... malas nk wat banyak2 entry. Letih den... sumer citer ku akan pendekkan. Kalu tak pendek, ia akan jadik panjang lar...

PUASA MONTH
I was 5 months pregnant masa puasa month hari tu (1st day Ramadhan - September 9th, 2010). Managed to puasa, tapi ada skip about 5 days. Itupun sebab tak tahan tengok kuih denmark, ku batalkan ajer puasa ku.....

RAYA
This year, raya was great. No one masuk spital, no one jatuh sakit. Some relatives came over to mum's house. 2nd day raya, we all went to visit Sekinchan. The food was marvellous (maksu masak Nasi Tomato), malam pulak diorang sumer main bunga api 22 das. Rasa mcm kt KLCC jer... Mikail jadik 'jakun' sekejap sebab dia tak penah tengok orang main bunga api roket. He always cover the ears, takut katanya! One thing for sure, Kyle jadik rebutan anak2 gadis kampung (his cousins)... 2 orang (anak Fara and anak ila) berebut2 nk ngorat Kyle. Yang kesian nyer, Kyle cakap omputih ngan the 2 girls, and the girls boleh cakap kt mak diorang "APA YANG MIKAIL CAKAP MERAPU TU MAK?".... kelakar kelakar...

OPEN HOUSE
Ada la beberapa jemputan tapi 1 jer yang sempat pegi. Sebab ada tu jemputan bertindih2.... mcm mana nak pegi? Ya tak?

PREGNANCY
Adehhh.... kali ni nyer pregnancy totally different from the 1st one. I did my 2nd scan at 29 weeks (just a few days ago), and the doc CONFIRMED its a girl. Masa lepas raya haritu, rashes naik kt leher. Jadik mcm ringworm. Gatal nyer ya amat. Mcm2 krim dh taruk tapi makin merebak. Memula sikit jer naik bintat2, pastu, the whole front neck merah2 sampai collar bone. After a few weeks, hilang camtu jer. Ok lar... Lepas tu, naik rashes kt celah va-jay-jay pulak. Ni lagi siksa. I thought it's not normal. Kena infection ke, rupanya after GOOGLE, memang ada pregnant women kena itchy kt va-jay-jay. Punya la panas and terbakar. Nak jalan susah. Nak kencing susah. Kena air sakit. It lasted for 4 days. Ubat nyer, mesti sentiasa kering 'the part'. Nangis2 aku tahan sakit. Bedak jadik teman baik ku. Alhamdulillah, lepas masuk hari ke-5 dah takde gatal2 lagik. Habis sindrom gatal2, masuk plak muntah2 nyer sindrom. Adehhh.... Betul2 menguji aku kali ni. Dah lar muntah, masuk pulak migrain. Pastu bila checkup monthly kt klinik, kata sugar dlm blood ku tinggi (this tests results after drinking one whole glass of glucose water!) and my hemoglobin is low (tak cukup iron). Adoimak.... dah kena diet. Masalah nyer, normal days aku check sugar (pinjam daddy ku punya check sugar!) takde sampai 6.0. Ntah lar clinic, ko memang saje nak nyusahkan aku. Follow jer la. Ikutkan hari2 aku jarang makan nasik melampau2. I love to eat veggie. Drank AIR KOSONG ajer. Jumpa dietician, dia pun heran naper sugar aku naik kalau aku nyer diet ok. I told her, since my mom dah kena insulin, and dad's kaki kena potong, dah tentu aku ni takut akan ada diabetis and dah sah2 aku akan jaga my pemakanan. Tak pasal2 nnti aku terfollow mcm parents aku, baru padan muka aku! Dietician tu siap tanya la aku, lepas makan nasik aku minum air apa? Aku ckp, air kosong jer, sebab aku ni memang tak suker air manis2. Pantang! Lagi la dia heran! Hmmm.... nak kata lantak, tak boleh. Aku risau gak takut nnti baby ku kena effect apa2. So skg ni aku berdiet ler... Craving2 tu jangan cakap la... macam2 ngidam ni.

WEDDINGS
I've 3 weddings to attend. 17th October 2010 in Melaka, 24th October 2010 in Bkt Jelutong Shah Alam and 6th November 2010 in Grand Blue Wave Hotel Shah Alam. Sumer kazen nyer wedding. Masalah now, kasut aku dah beli. Tapi since pregnant now, baju apa aku nk pakai gi wedding ni yek? Adehhh.... masalah gak tu.

*taking a break - pillow fight jap ngan kyle*

DUIT TANAH
My mother-in-law in the Philippines baru dapat habuan besar selling parts of her tanah. So 10 anak2 dia sumer dapat habuan sorang sikit. My MIL actually bribing anak dia (my hubby) suh balik Pinas baru boleh dapat itu duit. Tapi pasal keje and masa tak mengizinkan, my hubby tak jadik balik. Instead they send the money to KUL. Dapat duit tu, hubby bought me Panasonic Viera LCD 37" TV. Tapi anak aku asyik tengok CARTOOONNNNN ajer... Tak kasik chance langsung nk tengok channel lain. Time aku tengok TV bila malam jer when Kyle dah tido. Itupun kekadang channel Astro mcm hampeh bila time aku tengok TV. This coming November, hubby and son will still be going back to Philippines. Again MIL sponsor duit tambang balik kampung. 7 November 2010 is my Father-In-Law 1 Year DEATH ANNIVERSARY. Lagipun ada urusan wasiat from my MIL. Rumah tu akan ditaruk nama James. Itupun laki aku dh risau kemain, sebab abang2 dia dah bergadoh2 dah berebut itu rumah. Aku hengat nak follow balik Pinas gak, tapi memandangkan aku ni dah nk masuk 8 bulan, kensel jer la... Kang terberanak kt Pilipin kang, habih jadik paspot hijau anak pompuan aku nih. Tak sanggup....

BARANG FOR NEWBORN
Belum prepare apa2 pun lagi. Adik aku kata tak yah beli pape, sebab Adli nyer barang still banyak lagi yang tak guna.

GAMBAR2 TERBARU
Aku dah takde camera. Dah jual kt adikku. Lagipun laki ku nyer camera phone cun... Kalu nk tengok gak gambar2 terbaru ku, gi tengok kt Facebook account ku!

MASA TERLUANG
Aku selalu ada di rumah dan online kt Facebook jer. Hehehe...

Apa lagi yek?
Owh... harini tarikh 10.10.10. Aku heran apa yang keramat sgt date ni. Pada sesapa yg kahwin, beranak, sambut birthday, bergaduh, bercerai hari ni, aku tak kesah.... HAHAHAHA...


JUST A THOUGHT
Malas nk masak harini.

DAILY DOSE MUSIC FEED
Just A Dream - Nelly

Friday, September 3, 2010

Cerita Anak!


I seldom talked about my son, Kyle.


At 4 and a half years, Kyle will be getting a 'baby sister' soon. I still haven't sent him to any kindergarten (mabee next year) cos i've been home schooling him. 

I also noticed he's a fast learner. Taught him once how to change to cartoon network channel on Astro, and NOW he's the official Astro Remote holder of the house! 

His daddy taught him to do paper aeroplane once, then Kyle will teach me how to do it. 

I taught him how to write his name, now he writes his own name but all the letters will be shuffled. Sometimes he spelled his name M-I-K-L-A-N, at times it's K-I-A-M-L-I....

Since baby i've been singing a lot of nursery rhymes to him, but he still doesn't know ANY of the songs, but instead he composed his own songs. Jangan harap nak dengar dia nyanyi twinkle twinkle little star, cos he will come out a song on his own... tak kisah lar time mandi or poopoo or walking at malls or before going to sleep, he'll hum or sing something that nobody ever heard before. It's always a different tunes and sometimes i'll be singing along with him too even though i don't know the song cos the song is too catchy ;)

Talking still 'pelat'. He can't say 'L' and 'R'. Jenuh i teach him to say 'LaLa', and he kept saying 'GhaGha'.... cute. I told him it's 'BaLLoon' and he'll say 'BaWoon'. But others letters or words, he's ok.


Makan? Very choosy. Selalu nk bread and peanut butter ajer. Bagi nasik, tak mo. Tapi kalau ada sambal, licin pinggan. :)


Itu ajer la kot... banyak lagi progress dia tapi tak ingat sangat lar pulak. ;P

Holiday with Aunty and Cousins from Australia to Charity show by DANCE TO PLATFORM

Sejak my last attempt post asking for anyone wants to charity donate baju ngandong to me, HAMPEH, sorang pun takde nk wat charity donation!!! Tapi gua malas nk citer pasal tu, sebab skg bulan posa.

Ok... post ni dah lama terperap dalam draft post... i think it's time to publish it. 

Entah lar, sejak aku ngandung number 2 ni, aku jadik pemalas yang teramat sangat. Malas, as in merias diri (mungkin sebab dah tak keje kot), tapi bab2 handle housework, alhamdulillah still ok. Tak leh malas. Kalau malas, aku rasa rumah aku tunggang langgang la jawabnya. 

Citer ni, happens in July (mak ai, sekarang dah masuk September dah nyah!). My aunty and kazens, after berapa belas tahun ntah since they last stepped their kaki here in KL, decided to have a short 2 weeks holiday in KL. Before they came, my aunty dah sound awal-awal that she wants to find her eldest son (with her previous husband) in perlis, and maybe nak pegi penang also for jalan2.

Ok, we were all excited that we planned a small welcome party at mum's house. Invited a few cousins who stayed in KL, but only 2 of them turn up.

Sampai2 jer, it was almost 5:30pm Saturday July 17th. Lepas makan2 snacks sikit, dia terus make plans to go boogie at Tropicana Golf Club where James working that time. Too bad, it was also my 1st day of maternity leave, that they missed watching me singing. So they insisted that i hafta tagged along and sing a couple of songs....

And that night, 3 cars went to the club.

 ready to boogie!

 Natasha, Big Momma, Mama Anum and Mami

Boboy, Skutik, Natasha & Eddie

They all went home at 1am, cos the next day (Sunday), we planned to travel up north to Perlis. Since i'm not working, i decided to follow. Brought kyle with me also.

2 cars pergi, left house at 11am, stopped at KFC sebab kazen ku yg mat salleh lelaki tu takmo makan local food. Ok....

I think kitorang masuk highway dah pukul 12 something, kena stop kat Penang around 5pm to pick up Achik and then continue driving till 8pm baru sampai Perlis. Sakit pungkok dok dlm keta!

Sampai, terus pi rumah Abang Rizal (momma's eldest son), then we makan at one of the relatives restaurant , and then checked in hotel BRASMANA HOTEL KUALA PERLIS. Sebab one of the relatives is the staff there, we get staff price. Ada astro, hot shower, complimentary breakfast for 2pax and everything nice except the pillow bagi aku sakit kepala. Malam tu terus pengsan sebab the next morning kitorang plan nak pergi Langkawi Island bawak depa tu semua jalan2.

Kalau hari weekdays, 1st ferry kuar at 10am. But we woke up early to enjoy our complimentary breakfast (tak penah2 aku bangun tido kul 7 pagi). Kelakar gak bila makan bekfes ngan mat saleh sebab me and my kakak bedal nasik lemak and omelette and the mat saleh's bedal cereals and fruits... heheh... jauh beza nyer... ader aku kesah? Lantak la...

Lepas makan, kitorang pun jalan kaki ke jetty kuala perlis (7 minit jer), and waited for our ferry to langkawi island.

 On the ferry going to Langkawi.

 The last time Lil Guapo pegi Langkawi
when he was 3 months old saje,
that time pun with Adik & Family.



 Baru turun ferry, kul 11pagi,
Monday morning 19 July 2010.

Sampai2 jer, kitorang terus pi jumpa pak sedara Abang Rizal, dia buat rental car servis, gedebak gedebuk, sedara or no sedara, dia tibai RM140 gak sewa van serena! Hmmm.... MAHAL gilos. Dah la kitorang amik van tu around 11:30am... kena return kul 6:30pm sebab last ferry leaving the island at 7pm. Kira sekerat hari jer tu! Takpe lar, next time jangan harap lar aku nk rent kereta ngan hang lagi!

Because it's a one day trip jer, kitorang pun planned our tour. (Sib baik kakak ku selalu pi Langkawi, so dia tau lar selok belok jalan2 kt Langkawi tu!)

1st stop - MAKAM MAHSURI!

 Gi makam mahsuri.
Sapa2 gi Langkawi 1st time, elok la singgah disini,
to know the history of the island.

 Mahsuri

 Dalam rumah Mahsuri, bahagian dapur.

 Jalan2 amazed by the rumah papan.

 Dalam rumah org yang framed Mahsuri....
Mikail suruh aku diam sebab 2 orang kt belakang tu tengah bergosip!

 Entrance to the house yang framed Mahsuri (sorry, lupa nama dia daaa)

 Jalan2 keliling makam mahsuri

 Mikail di atas beca usang

2nd Stop - LANGKAWI CABLE CAR

 Rabbit farm

 Feeding carrots...

 Deer Farm

 Langkawi Cable Car, tak naik pun, seriau!

 Mikail paling happy walaupun panas terik and non-stop berjalan2 sana sini!

 budak paling gembira

Dekat lake at the cable car. 

  gembira....

 makan nasik goreng kat food court.
price was ok!

Lepas tu kitorang jalan2 dekat area WATERWORLD, tengok2 orang meniaga tepi2 jalan and then gi duty free shop nyer.


Then we went back to KUAH town, lepak McDonald's (sambil surfing free WIFI to update FB status).

Last sekali, kitorang singgah EAGLE SQUARE. 


Eagle Square




  

Acting like an eagle... 

"mum, look! I'm an eagle"

At 6:30pm, kitorang return back the van, and waited for our ferry back to Kuala Perlis. All the way in the ferry my son tido. 45 minit jer pun.

Sampai back to hotel, kitorang gi makan again at the relatives stall. Tomorrow we're going to Penang plak.


The next morning, again bangun early pagi, had breakfast, drove to Penang. This time kitorang naik FERRY plak instead of the bridge. Lawa wor aku tak naik ferry!

Lil Guapo 1st time naik ferry... 

 happy dowh...

 Memula jakun gak!!
 Dolu masa aku kecik2, sini lar aku nyer port kt atas ferry!

 Sekarang ni, mikail take over!

 With big momma...

We stayed 2 nights in Penang at Apartment Bayu Emas (right opposite Hard Rock Penang). Went shopping at Prangin Mall. Jalan2 at Batu Feringghi night market. Makan nasik kandar kampung melayu (siap tambah nasik dowh), and my camera battery kong (terlupa nk bwk charger).

We went home on Thursday morning at 10. Sampai KL around 3pm. Banyak incident tak menyelerakan diriku terjadi semasa percutian tu terutama sekali sebab melayan kerenah sepupu lelaki mat saleh ku yang macam lupa daratan bagus sangat tu, so bila balik rumah aku lepaskan aku nyer marah kt sumer orang di rumah. Sib baik diorang paham and aku nekad lain kali kalu diorang datang lagi, tak mo ler aku gi bercoti ngan diorang lagi! Adoiii...


Di lain cerita pulak, Eddie, my nephew get a chance to perform with his band, DANCE TO PLATFORM, at a charity bazaar on 31st July bertempat di TNB Bangsar. It was hot, the food was so-so, tapi dapat tengok eddie perform live for the 1st time, it was great.



JUST A THOUGHT
Raya ni gua tak raya!


DAILY DOSE MUSIC FEED
Takin My Time - After 7

Monday, August 16, 2010

38-40 weeks aje

I think orang perempuan dalam bandar besar ni sekarang takde la selalu mengandung. Bak kata kazen boboy ku, macamana orang bandar nk mengandung selalu bila laki ajak main lavi-davi, bini dah tentu jawab nak tengok astro or tidak pun nk update status dan komen-mengomen kt FB, betul tak? Coba tengok orang-orang kampung or orang-orang asli yang takde kemudahan televisyen, anak diorang sure berderet sebab takde Astro dan FB. Ahax....

*terlari topic jap*

Sebenarnya i nak cakap pasal baju mengandung! Rata-rata i tengok kt kedai-kedai butik mengandung baju sumer mahal-mahal. Kenapa ya? Kita pompuan ni mengandung 9 bulan jer. Pastu dalam masa 9 bulan tu pulak, dibahagi pada 3 peringkat. First 3 months tu takpe lagi la, still boleh sumbat skinny jeans or tank top yg kita beli RM10 selai. Tapi masuk 2nd trimester, perut dah makin mengembang. Kembang pun bukan secara mendadak, tapi selow-selow. Kang beli baju mengandung time 2nd trimester tiba last trimester tak bole pakai pulak.

The last time i got pregnant, it was 4 and a half years ago. I ni plak, jenis orang yang suka bersedekah baju yang tak pakai. Every year i like to cleaning up my closet (mcm lagu eminem plak), and kumpul2 baju yg tak boleh or tak mau pakai and sedekah jer kat kampung-kampung. Selalu nyer kampung SEKINCHAN lar untung sebab makcik-makcik sebelah mak ku ramai di sana. So, lepas the last time i pregnant tu, kebanyakan baju pegnant i dh sedekah skali, sebab orang kampung sekinchan suker beranak pinak ramai-ramai, ahax (ada tv tapi takde FB).

Jadik, skg ni aku lar masalah, skg ni pegnant, aku kekurangan baju (tak sumer aku sedekah, tinggal kt aku pun 4-5 helai yg cantik dan boleh dipakai lagi). Skg ni, aku dh nak masuk 22 weeks. Aku belasah jer t-shirt ketat-ketat ku, and suar skinny jeans ku memang tak boleh sumbat lagi dah, so aku beli suar yoga pants byk. So berulang2 lar aku pakai baju yang sama. Sib baik aku tak keje. Tak kisah lar aku pakai baju tu berulang 2-3 hari pun! Hehehe... (bukannya gi mana2 pun, dok umah jer, tak berpeluh pun). 

Tapi tak lama lagi, nk masuk 3rd trimester, boleh lagi ku sumbat t-shirt ketat ku? Nanti jadik cam sarung bantal cempedak, buruk plak orang tengok.... Kena gi times square ler, carik baju yang ALL RM10 (ada ke yang aku muat ek?) Takde pun takpe lar, aku belasah baju ALL RM25, janji it's cheaper than those mengandung butik!!! Maner tau baju RM25 tu nanti aku boleh buat pakai gi nyanyi semula nanti!

Kesimpulan nyer.... NAPER BAJU MENGANDUNG MAHAL GILOS WHEN THEY KNOW THAT PREGNANT WOMAN CAN ONLY USE THEM FOR A SHORT PERIOD OF TIME? (ok lar paling kuat pun boleh pakai up to 1 year sebab lepas beranak belum tentu perut tu boleh kempis, ya dak? 9 bulan dia kembung takkan 9 hari jer perut tu boleh kempis balik?)

Jadik nyer, raya tahun ni, memang aku tak beraya sakan lah, sebab 4 tahun lepas nyer baju raya ngandung still boleh pakai!

JUST A THOUGHT
TAKDE KE ORANG YANG BAIK HATI 
DI BULAN RAMADHAN NI YANG 
NAK SEDEKAH BAJU NGANDUNG KAT AKU?
ADA KE?


DAILY DOSE MUSIC FEED
Sejak tak nyanyi ni dah lama tak dengar music wor!!!

Thursday, August 12, 2010

Laila Elena Sumilang

Semalam (11 August 2010) gi monthly checkup kt klinik. Kebetulan ada doctor. (Klinik Kerajaan Ibu dan Anak Segambut tak selalu ada doctor, kena buat appointment).

So lepas nurse check heartbeat baby, they said i can do scanning. Jumpa doctor, doc soal selidik sikit basic family and all, she said ok ready to scan my tummy!

I'm 21 weeks sudah. 5 months kira bulat. Baby's healthy, forming very well. I saw the backbone, the head, the hands and the legs. Lastly i asked the doctor for the gender. Doctor scan and scan, selak sana, selak sini, after a few hmmm and ahhh, she said it's A GIRL, but still have to do another scanning at 29 weeks to double confirm the gender!

Alhamdulillah, the baby's 400gms sudah. I just need to do another glucose test sebab gula naik to kiraan 7! Hmmm.... mestilah naik kalau lepas minum air gula segelas !!! 

So now, it's officially confirm i'm carrying a GIRL. And the name will be LAILA ELENA SUMILANG. Thought of putting my name instead of ELENA tapi i takut tak serasi plak anak ku pakai my name. So ubah sikit lar jadik Elena.

*Maybe i will go to a normal clinic and do scanning again. Nak tunggu doc buat scanning masa 7 bulan nanti lama lagi. Hehehe....

*Semalam also the 1st day of Ramadhan. I survived my 1st day. Hopefully the following days until 1st Syawal i can tahan puasa. Insya'Allah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails